بسمه تعالی
وزیر محترم آموزش و پرورش
دیوان محترم عدالت اداری

“به روز آوری معلمان و ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان در هر سطح و مرتبه ای وظیفه ذاتی و سیستمی وزارت آموزش و پرورش است.”

پول گرفتن از “مهارت آموزان ماده ۲۸”دانشگاه فرهنگیان با چه منطق و بر اساس کدام قانون و معیار؟
شهریه دو پودمان برای هر مهارت آموز ۵۴۰۰۰۰۰۰(پنجاه و چهار میلیون ریال)می باشد که می بایست به صورت کامل یا در دو نوبت،هر نوبت ۲۷۰۰۰۰۰۰(بیست و هفت میلیون ریال)پرداخت کند.

سخنگوی آموزش و پرورش:کمتر از نصف شهریه را پرداخت کنند

این دوره ها سنوات قبل رایگان بوده است!داخل دفترچه قید شده که بخشی از هزینه بر عهده مهارت آموزاست،و سخنگوی آموزش و پرورش در مصاحبه ای که داشتند گفتند کمتر از نصف شهریه را پرداخت کنند.
در دفترچه ذکر شده است صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در این دوره است.
یعنی وزارت آموزش و پرورش مجاز نیست فردی را قبل از گذراندن این دوره حکم استخدام پیمانی برایش بزندولی آموزش و پرورش از سنوات پیش یعنی از ده سال پیش این کار را انجام نمی دهدو به محض اینکه داوطلب آزمون می دهد و قبول می شود،حکم پیمانی می زندو مشغول به کار می کند و پس از آن می گوید باید دوره مهارت آموزی را بگذرانی!و این خود خلاف و تخطی وزارت آموزش و پرورش است.
یعنی ما دیگر دانش آموخته حساب نمی شویم بلکه پرسنل آموزش و پرورش حساب می شویم و در واقع داریم دوره ضمن خدمت می گذرانیم.پس در واقع خود آموزش و پرورش ما را از این شرط خارج کرده است.
پرسش “مهارت آموزان ماده ۲۸”از دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش آن است:معلمی که بر خلاف رویه ی معمول و بر اساس فرمول”گذار از بحران کمبود معلم”در حال تدریس است و قرار است در همین سیستم ادامه ی کار دهد،این پول بر اساس کدام منطق آموزشی و حتی قانونی از آنان اخذ می شود؟

مگر دانشگاه فرهنگیان دولتی نیست؟

اگر برگزاری کلاس ها برای معلمان ماده ۲۸در خارج از روزهایی انجام می شود که دانشجو معلمان به آن مشغولند!این به مهارت آموزان چه ارتباطی دارد؟آیا با توجیه اینکه آن ها دانشجو معلم هستند و این ها مهارت آموز هستند و احتمالا از سر ناچاری و بحران بیکاری به این حرفه روی آورده اند می توان با آنها هر رفتاری کرد؟
به روز آوری معلمان در راستای تعریف و پایه گذاری”معلم حرفه ای”و ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان در هر سطح و مرتبه ای وظیفه ذاتی و سیستمی وزارت آموزش و پرورش است و مسئولان موظف به اجرای بی کم و کاست آن هستند.
متاسفانه ماده ۲۸آموزش و پرورش به جای جذب و تقویت نیروی انسانی ،تبدیل شده است به منبع درآمد برای دانشگاهها.
از شما تقاضا داریم مقابل این روند ناحق و بی عدالتی ایستاده و جلوی این کار نامتعارف و غیر قانونی را بگیرید.

با تشکر
جمعی از مهارت آموزان ماده ۲۸

 

بازدیدها: ۳۰

8 thoughts on “در نامه ای خطاب به دیوان عدالت اداری و وزیر آموزش و پرورش:پول گرفتن از “مهارت آموزان ماده ۲۸”دانشگاه فرهنگیان با چه منطق و بر اساس کدام قانون و معیار؟”
  1. سلام وعرض ادب خواهشاجلوی گرفتن شهریه روازمامعلمین بگیرید چون شرط آزمون اصلح دادن این شهریه است واقعادرحق ماظلم واجحاف میشه بی زحمت رسیدگی کنید

    1. درود و سپاس
      نظرتون انعکاس می یابد ان شا لله در دولت مستقر در زکینه هم گره گشایی لازم به عمل آید

  2. این همه فشار روی مهارت آموزان
    بخصوص مهارت آموزان ١۴٠٢ واقعا بی انصافی
    از منابع جدید آزمون و مصاحبه و گزینش و ارزیابی جدید و کلاس های مهارت آموزی وسط سال و آزمون اصلح و شهریه
    واقعا تا کجا…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *