کیومرث جباری

طی هفته های پایانی لیگ و در اوج رقابت در صدر جدول ( جام خلیج فارس )شاهد مسائل حاشیه ای بسیاری از جانب دو تیم بالا نشین جدول یعنی استقلال و پرسپولیس بودیم به نحوی که داوران و اشتباهات آنان را سهوی ندانسته و همه را مسئله دار دانستند.
علارغم هزینه های بسیار هنوز فوتبال حرفه ای در کشور ما جایی نداشته و عملا اتفاق بایسته ای صورت نمی‌گیرد.
بازیکنان و مربیان درآمد های نسبتا خوبی دارند اما هنوز در بحث رفتار حرفه ای ، بازیکنان کاملا آماتور هستند.
بایستی چاره ای اندیشید ، مربیان بایستی روی مسائل مربوط به بازی متمرکز باشند و از مسائل غیر فوتبالی پرهیز کنند . مربیان نباید برای توجیه نقاط ضعف و فنی تیم وارد مسائل مربوط به داوری و دیگر حواشی باشند چرا که با این رفتار به هیچ وجه نمی توانند نقاط و اشتباهات فردی را پیدا کرده و با تمرینات خاص آنرا مرتفع سازند.
رقابت برای سکانداری یکی از دو تیم پایتخت علارغم اهمیت و گرایش بازیکنان پیشکسوت و پر سابقه دو تیم ، اظطراب ، استرس و حواشی بسیاری را در پی دارد. مربیان بعضا با تحریف عامل اصلی مشکلات ، نتایج منفی و شکست تیم را به عوامل خارج از فوتبال ( داوری ، تبانی ، فساد و….) ربط می‌دهند غافل از اینکه قبل از کسب نتایج فرصت لازم را برای اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در اختیار دارند.
اما هجمه بسیار در مورد قضاوتهای صورت گرفته در لیگ برتر التهاب بسیاری در فضای رسانه ای مسابقات ایجاد کرده است که می‌توان با مستقر نمودن کمک داور ویدئویی تا حد بسیار بالایی جلوی آنرا گرفت.
طی سال‌های اخیر در فوتبال حرفه ای دنیا ، نسب کمک داور ویدئویی ( VAR ) توانسته با کمک به داوران در قضاوت بازی‌ها اثرات مثبت گذاشته و مانع از اجحاف در حق تیم‌ها گردد.

بازدیدها: ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *