کمیسیون پزشکی: شرایط محمدعلی بهمنی پایدار است

 کمیسیون پزشکی: شرایط محمدعلی بهمنی پایدار است

یکی از شاگردان استاد محمدعلی بهمنی، با اشاره به تصمیم کمیسیون پزشکی توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این شاعر پیشکسوت ارایه داد.

عمران میری، از شاگردان محمدعلی بهمنی، با اشاره به آخرین وضعیت این شاعر پیشکسوت، گفت: متأسفانه در روزهای گذشته خبری مبنی بر این منتشر شد که استاد بهمنی تکلم خود را از دست داده‌اند، انتشار این خبر باعث ایجاد نگرانی در میان دوستداران و شاگردان استاد شد. این در حالی بود که پس از ملاقات با استاد بهمنی متوجه شدیم که این خبر نادرست است.

وی ادر ادامه گفت: در حال حاضر شرایط استاد بهمنی پایدار است؛ قرار بود کمیسیون پزشکی برای انجام عمل جراحی ایشان تصمیم‌گیری کند، اما با توجه به اینکه شرایط ایشان پایدار است،‌ فعلاً عمل جراحی انجام نمی‌شود و منتظر هستند که اتفاقات خوبی رخ دهد.

میری یادآور شد: با توجه به اینکه استاد بهمنی سابقه چند عمل جراحی قلبی داشته‌اند، کمیسیون فعلاً صلاح می‌داند که عملی انجام نشود

لیلی گلستان: جوانان امروز اغلب از رنج، درد و خشونت می‌نویسند که محصول شرایط اجتماعی است

 

لیلی گلستان عضو هیات داوران نهایی ششمین دوره جایزه داستان‌نویسی«ارغوان» در حاشیه این مراسم گفت: گرچه محتوای بیشتر داستان‌ها غمناک بود ولی شوق نوشتن در نویسندگان جوان همچنان وجود دارد.

او که در ۶ دوره گذشته جایزه ادبی ارغوان در کنار حسین سناپور و احمد پوری به عنوان هیات داوران، آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره را بررسی می‌کنند، در ارزیابی آثار راه یافته به ششمین دوره جایزه «ارغوان» گفت: همچون دوره‌های گذشته ما ۳۰ قصه‌ای را خواندیم که از سوی هیات انتخاب جایزه به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: آنچه در قصه‌های امسال خیلی عجیب می‌نمود، بار خشونت و جنبه‌های منفی داستان‌ها بود. ما بسیار متاسف شدیم چرا که اغلب داستان‌ها پر از رنج، درد و خشونت بودند.

گلستان در ادامه توضیح  داد که: به هر حال شرایط اجتماعی در حال و هوای این قصه‌ها بسیار موثر است زیرا در دوره‌های گذشته این همه خشونت و رنج و درد در داستان‌های جوانان دیده نمی‌شد. جالب است که ما سه داور در گفتگویی هم که با یکدیگر داشتیم هم‌نظر بودیم که این اندازه تلخی و غم که در داستان‌ها وجود دارد، نشان‌گر معضلاتی است که نسل جوان ما دچار آن شده است.

او ابراز تاسف  کرد که هیچ یک از داستان‌های رسیده لطیف و زیبا نبوده است.

وی در خصوص تلخی و رنجی که در این داستان‌ها موج می‌زند و این امر می‌تواند هشداری بابت وضعیت اجتماعی کشورمان باشد، گفت: ما سال‌هاست هشدار می‌دهیم ولی کو گوش شنوا؟!

او از ضعف نویسندگان جوان در زبان فارسی به عنوان دیگر نکته تاسف‌انگیز در داستان‌های امسال گفت: تعداد زیادی از نویسندگانی که داستان‌های خود را ارایه کرده بودند، در بحث زبان فارسی ضعف داشتند در حالیکه این ضعف در دوره‌های گذشته این اندازه مشهود نبود. متاسفانه به نظر می‌رسد تعدادی از نویسندگان جوان به زبان مادری خود و قواعد آن کم‌اعتنا هستند و این کم‌توجهی برای من به شخصه بسیار دردناک است.

گلستان در ادامه گفت: با همه اینها چند قصه بسیار درخشان هم داشتیم که از تخیل نویسندگان جوان نشات گرفته بود. خوشبختانه با وجود شرایط موجود ، شور و شوق نوشتن در بچه‌های جوان از بین نرفته است. به طوری که شخصا پیام‌های بسیار زیادی از جانب آنان دریافت کردم که به خاطر برگزاری جایزه، تشکر و ابراز خوشنودی کرده بودند.آنان خوشحال هستند که می‌توانند استعداد خود را بروز دهند و کسانی هستند که از آنان و توانمندی‌هایشان حمایت کنند.

بازدیدها: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *