دکتر روح اله رضاعلینزدیک یک دهه است که خروجی آموزش و پرورش که از طریق آزمون های بین المللی (تیمز و پرلز) و امتحانات نهایی سنجیده می شود نشان می دهد که افت آموزشی و بیهودگی آموزش و پرورش به آنجا رسیده که از هر ۵ دانشآموز ایرانی ۲ نفر اصلا یاد نمی گیرند. ۴۱ درصد دانشآموزان ایرانی به پایینترین سطح عملکرد، نمیرسند و ۲۱ درصد آنها بسیار ضعیف هستند.۷۰ درصد از آنها دانشآموزانی هستند که در مدارس روستایی پسرانه حضور دارند. در آخرین نتایج آزمون تیمز (۲۰۲۴) وقتی سراغ جامعه آماری کشور خودمان می رویم متوجه می شویم دانشآموزانی که در مدارسی با نسبتهای بالاتر دانشآموزان ثروتمند تحصیل میکنند، نسبت به دانشآموزانی که در مدارسی با نسبت دانشآموزان مرفه اقتصادی کمتری تحصیل میکنند، پیشرفت خواندن بیشتری دارند. ۲۹درصد دانشآموزان ایرانی در مدارس مرفه، ۲۱ درصد در مدارس متوسط و ۵۰ درصد در مدارس محروم تحصیل میکنند سوال اصلی این است با توجه به اصول سوم، سی ام و بند یک از اصل چهل و سوم قانون اساسی برای عدالت آموزشی حداقل در این یک دهه دولت های گذشته چه اقدامی کرده اند و یا دولت مستقر چه برنامه ای دارد؟ مدیر مرکز مطالعات آزمون های تیمز و پرلز اعتقاد دارد روش جذب نادرست در نظام آموزشی ایران، روشهای نادرست آموزش در مدارس و ضعف دانشآموز در درک مطلب، نتایجی است که در بررسی نتایج آزمون تیمز ۲۰۱۹ به آن رسیدند و باید این نکات به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. این اظهار نظر نشان می دهد در امر یادگیری دانش آموزان ناترازی های متعدد و متنوعی وجود دارد که با شرایط درونی آموزش و پرورش و سایر متغیرهای بیرونی مانند اقتصاد خانواده مرتبط است. آیا وزارت آموزش و پرورش می تواند حداقل ناترازی های درونی خود را بر طرف کند؟بازدیدها: ۱۴ راهبری نوشتهعدم توسعه یافتگی ایران با ۷ درصد منابع و ۱ درصد جمعیت جهان
دکتر سلام دچار فرسودگی آموخته شده ایم دچار سفتی و کرختی شدیم مانند اوم چاقی که امیدی به لاغری نداردو با بیماریهای متعدد دست به گریبان است و منتظر مرگ دچار کج فهمی در لذت یادگیری دچار نفهمی کودک دچار کوری آینده دچار کری آهنگ لبخند نسلی که نیازی به سیستم ما ندارد گرچه هرز میرویم، اما هرز رفتن به از درخط این سیستم بودن است. سری به دبیرستانها و هنرستانها بزنیم بیشتر درک میکنیمپاسخ