کودک موفق، کسی است که از توانایی هایش برای توسعه مهارت های در حال رشد خود استفاده می کند.

والدین ، مربیان و سایر اطرافیان می توانند به او کمک کنند تا با ایجاد ویژگی های مثبت شخصی، به انسانی موفق در زندگی تبدیل شود.

توانایی های فردی هرکودک، او را منحصر به فرد می کند.

کودک از مهارت هایش برای ایجاد تجربیات مثبت استفاده می کند. او حس قوی خود را دارد و به دنبال هدف های دست یافتنی است.

فرزندان موفق والدینی دارند که همواره روی مهارت های خود در زمینه پرورش فرزند ، کار می کنند. آنها از این مهارت ها برای افزایش توانایی های فرزند خود استفاده می کنند. آنها ابزارهای فرزندپروری مفیدی که فرزندشان برای موفق شدن نیاز دارد را ایجاد می کنند.

کودکان موفق، بزرگسالان موفقی خواهند شد که از عزت نفس و اعتماد به نفس خوبی برخوردارند. آنها از یادگیری چیزهای جدید و بودن در کنارکسانی که دوستشان دارند، لذت می برند. کودک موفق، باشخصیت، اخلاق مدار و ارزش آفرین است و خوشحال زندگی می کند.

اولین گام برای موفقیت دستنیابی به مهارت تفکر است . پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید:


موفقیت چیست؟

موفقیت به معنای رسیدن به یک نتیجه مطلوب ، دریافت آن چه خواسته منطقی است و یا رسیدن به هئفی مشخص است. همانطور که همه ما میل و تمایل فردی و خاص خود را داریم، برداشت های گوناگونی هم از یک زندگی موفق برای هر شخص متفاوت است.  به طور کلی، افراد موفق زندگی را همراه با خوشحال، سلامت و توانایی لذت بردن از زندگی تعریف می کنند.

نکته

کودکانی که یک بار از یک فعالیت لذت برده اند اما ناگهان دیگر نمیخواهند در آن شرکت کنند، تجربه منفی داشته اند که شما از آن مطلع نیستید. با کودک خود صحبت کنید و از او در مورد احساسات و دلایل شرکت نکردن در آن فعالیت سوال بپرسید.  سپس با معلمان، مربیان و والدین دیگر  مشورت و موضوع را تا رفع مشکل پیگیری کنید

یک تمرین برای کمک به افزایش توانمندی های کودک

این فعالیت را امتحان کنید تا به توانایی های فرزندتان کمک کنید. پایین سمت چپ یک قطعه کاغذ، لیستی از توانایی های فرزندتان را بنویسید. هر کاری را که فرزند شما به خوبی انجام می دهد.  یاد داشت کنید. صادق باشید.  حتی می توانید هر توانایی را از ۱ تا ۱۰ رتبه بندی کنید. از یک به عنوان “خوب”، تا ده “فوق العاده”. پایین سمت راست همان قطعه کاغذ، فهرستی ایجاد کنید از تمام فعالیتهایی که دوست دارید انجام دهید فهرست را بررسی کنید تا فعالیت هایی که دوست دارد با توانایی هایی که برای انجام آنها دارد، مطابقت داشته باشند. وقتی متوجه شدید که فرزند شما به فعالیت هایی تمایل که با توانایی های او  بیشتر سازگار هستند، او برای موفقیت آماده است.

به عنوان پدر و مادر، با ایجاد فعالیت هایی که با توانایی های او در مطابق است، به سادگی می توانید به او کمک کنید تا شانس موفقیت بیشتری داشته باشد. همانطور که فرزند شما از طریق این فعالیت ها تجربه بیشتری به دست می آورد، توانایی های خود را به تدریج تنظیم می کند.  این به نوبه خود منجر به موفقیت بیشتر خواهد شد.

بازدیدها: ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *